A trianoni békeszerződést követően, 1922-től kultuszminiszterként Klebelsberg Kuno Európa átrendezett térképén igyekezett Magyarország számára – személyiségéből adódóan csakis az elsők közti – helyét megtalálni .Csánk Endre interjújában Klebelsberg a fennálló versenyhelyzetet frappánsan szemlélteti:
„A képviselőházban egy honatya azzal vádolta a minisztert, hogy nyolcvan kilométeres sebességgel hajt, amikor Magyarország benzinje csak negyven kilométeres tempóra volna elegendő. — Elfogadom a hasonlatot, — felelt Klebelsberg. — Csakhogy ezen a nagy országúton négy autó rohan. Elől egy, mögötte három. És a hátullevők, amelyekre az van felírva: Csehország, Románia, Jugoszlávia, nagyon gyorsítanak és előzni akarnak! A Magyarország-autó nem engedheti, hogy a másik három ebben a kulturális versenyfutásban, eléje kerüljön és a lemaradottság, az akarattalanság, a tehetségtelenség és a feledés porfellegével takarja el!”
1920-’30-as években személygépkocsival nyolcvan kilométeres sebességet elérni újdonság volt. Dízel technológia és négy hengeres motor kifejlesztése kellett hozzá. Ebben a Mercedes-Benz márkanévvel fémjelzett luxus modellek voltak az úttörők.